Monday, February 18, 2008

Apa nasib mereka? -- Genap 41 hari Sharlinie diculik

KUALA LUMPUR 17 Feb. – Hari ini genap hari ke-40 kehilangan Sharlinie Mohd. Nashar, 5, dan setakat ini dia gagal dikesan.

Namun, ibu bapanya, Suraya Ahmad, 28, dan Mohd. Nashar Mat Hussain, 29, berharap usaha mengesan anak perempuan mereka itu terus diberi perhatian oleh semua pihak.

Mereka merayu masyarakat, pihak berkuasa dan badan bukan kerajaan (NGO) jangan berputus asa sebaliknya tetap menggangap usaha mengesan Sharlinie perkara penting.

Menurut Mohd. Nashar, sekiranya pihak berkenaan tidak lagi menganggap kes kehilangan Sharlinie sebagai keutamaan, maka harapan mereka berjumpa semula Sharlinie tentunya semakin tipis.

“Walaupun kehilangan Sharlinie masuk hari ke-40, tetapi kami percaya anak perempuan kami masih hidup kerana Sharlinie seorang kanak-kanak yang tabah.

“Saya memohon pihak berkuasa dan masyarakat tidak berputus harap kerana itu harapan yang kami ada ketika ini,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mingguan Malaysia hari ini melaporkan kehilangan Sharlinie terus menghantui keluarganya kerana walaupun usaha mencari secara risikan polis dan tradisional dilakukan tetapi tiada sebarang petunjuk ditemui.

Mohd. Nashar dipetik sebagai berkata, sudah lebih sebulan anaknya hilang dan pelbagai cerita timbul tetapi tiada satu pun membantu pihak berkuasa mengesan penjenayah terlibat.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed dalam laporan sama memberitahu, polis masih kekurangan maklumat untuk mengesan Sharlinie.

Sharlinie hilang ketika dalam perjalanan pulang bersama kakaknya ke rumah mereka di Taman Medan, dekat sini pada 9 Januari lalu.

Dalam pada itu, Mohd. Nashar menambah, beliau mengakui perhatian yang diberikan oleh masyarakat terhadap kes penculikan anak perempuannya itu semakin longgar.

Beliau sedar, semua pihak berusaha bersungguh-sungguh sebelum ini tetapi mungkin kerana tempoh kehilangan kian panjang menyebabkan segelintir mereka kepenatan.

“Saya tidak menyalahkan mana-mana pihak, cuma berharap usaha diteruskan dan berterima kasih atas bantuan yang dihulurkan selama ini,” jelasnya.

No comments: