Friday, February 15, 2008

Pilihan raya tidak jejas misi cari Sharlinie

PETALING JAYA 13 Feb. - Operasi mencari Sharlinie Mohd. Nashar, 5, yang masuk hari ke-36 hari ini tidak akan terjejas walaupun sebahagian besar anggota polis akan terlibat dalam tugas mengawal kelancaran pilihan raya.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, misi mencari kanak-kanak itu akan dilakukan seperti biasa kerana penjenayahnya masih belum dapat dikesan.

Namun beliau menjelaskan, jadual operasi akan diubah mengikut kesesuaian kerana sebahagian anggota polis turut diperlukan bagi memastikan kempen pilihan raya berjalan lancar.

‘‘Operasi akan diterus seperti biasa iaitu kita melakukan pemeriksaan dari rumah ke rumah,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya di sini hari ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini mengumumkan pembubaran Parlimen bagi memberi laluan supaya pilihan raya umum ke-12 dapat dilakukan dalam tempoh terdekat.

Bagi kes Sharlinie, kanak-kanak itu hilang ketika dalam perjalanan pulang bersama kakaknya dari taman permainan di Taman Medan, di sini sejak pagi 9 Januari lalu.

Arjunaidi memberitahu, pihaknya masih menerima empat hingga lima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada orang ramai pada setiap hari tetapi maklumatnya masih kurang.

‘‘Tetapi tindakan tidak akan diambil kecuali individu itu sengaja menghantar SMS palsu yang menyukarkan lagi kerja polis mengesan penculik Sharlinei,” katanya.

Sementera itu beliau memberitahu, setakat ini tidak ada sebarang bukti untuk mengaitkan kes Sharlinie dengan kes cubaan menculik seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun di Klang, baru-baru ini.

Namun katanya, siasatan rapi tetap dilakukan bagi mencari bukti-bukti lain yang boleh membantu siasatan polis.

No comments: