Tuesday, February 26, 2008

Bapa tidak kecil hati berita anak sudah mati

KUALA LUMPUR 25 Feb. - Mohd. Nashar Mat Hussain tidak berkecil hati dengan cerita bahawa anaknya, Sharlinie yang hilang sejak 48 hari lalu sudah mati tanpa dapat dikesan.

Jelas beliau, masyarakat tidak boleh dipersalahkan kerana tempohnya sudah terlalu lama dan sehingga kini tiada petunjuk kukuh bagi membantu pihak berkuasa untuk mengesannya.

Namun baginya, sebagai bapa beliau tetap yakin anak bongsunya itu masih hidup hanya masa yang menentukan dia akan ditemui.

''Saya terpaksa menolak tanggapan seperti itu kerana ia bukan sahaja melemahkan semangat malah menyebabkan pihak lain yang membantu turut berputus asa,'' katanya ketika dihubungi di sini hari.

Sharlinie hilang ketika dalam perjalanan pulang bersama kakaknya setelah bermain di taman permainan di Taman Medan, Petaling Jaya pada 11.30 pagi, 9 Januari lalu.

Mohd. Nashar, 29, menjelaskan demikian apabila diminta mengulas mengenai spekulasi orang ramai sejak akhir-akhir ini bahawa anaknya itu sudah mati.

Katanya, cerita-cerita seperti itu tidak pernah sedikit pun melemahkan beliau sekeluarga untuk terus bekerjasama dengan pihak berkuasa mengesan penculik Sharlinie.

Malah katanya, usaha mencari sentiasa dipertingkatkan dengan bantuan semua pihak dengan menggunakan kepakaran masing-masing.

Semua usaha itu tambah beliau, amat dihargai kerana mereka membantu dengan ikhlas agar Sharlinie ditemui segera.

''Jasa mereka tidak mampu dibalas dan saya hanya mampu mengucapkan berbanyak terima kasih, '' ujarnya.

No comments: