Tuesday, March 4, 2008

Guna kaedah hipnosis cari Sharlinie

KUALA LUMPUR 1 Mac - Mohd. Nashar Mat Hussain berhasrat menggunakan kaedah forensik hipnosis bagi mengesan anaknya, Sharlinie yang sudah hilang hampir dua bulan.

Bagaimanapun katanya, usaha itu agak terbantut kerana pakar forensik hipnosis Dr. Sazali Ahmad yang dihubungi dua minggu lalu tidak memberi sebarang maklum balas sehingga sekarang.

''Saya sedang menunggu panggilan beliau untuk mengetahui sama ada bersetuju atau tidak menggunakan khidmatnya bagi mencari anak saya,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sharlinie, 5, hilang ketika dalam perjalanan pulang bersama kakaknya dari padang permainan di Taman Medan, Petaling Jaya kira-kira pukul 11.30 pagi 9 Januari lalu.

Mohd. Nashar tertarik untuk menggunakan kaedah forensik hipnosis kerana sebelum ini kaedah itu berjaya memberi petunjuk lokasi Muhammad Nazrin, 6, atau Yin yang hilang selama 15 hari pada Mac lalu.

Keluarga kepada Nurin Jazlin Jazimin, 8, yang ditemui mati selepas 28 hari kehilangannya pada 20 Ogos 2007 juga pernah menggunakan kaedah tersebut.

Menerusi hipnosis, pakar akan berinteraksi dan berkomunikasi dengan orang yang dicari menggunakan kepakaran psikologi.

Mohd. Nashar berkata, beliau dan ahli keluarganya akan menggunakan apa juga cara dan kaedah yang difikirkan boleh membantu untuk menemukan semula Sharlinie.

"Saya dapat merasakan Sharlinie masih selamat dan saya harap penggunaan pakar hipnosis ini dapat memberi petunjuk baru dalam misi mencari anak saya," katanya.

Berdasarkan keyakinan itu jugalah beliau tidak pernah putus asa mencari anaknya selain usaha polis yang menggunakan cara siasatan dan risikan.

No comments: