Tuesday, March 4, 2008

Polis yakin Sharlinie masih hidup

KUALA LUMPUR 2 Mac. - Polis menafikan dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan Sharlinie Mohd. Nashar yang hilang sejak 54 hari lalu tidak dapat dikesan kerana kemungkinan kanak-kanak malang itu telah meninggal dunia.

Sebaliknya, menurut Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, polis percaya Sharlinie masih hidup memandangkan tiada petanda yang menunjukkan kanak-kanak itu telah tiada.

''Kita yakin Sharlinie masih hidup. Setakat ini, walaupun maklumat yang diterima agak terhad, tetapi ia tidak bermaksud polis percaya kanak-kanak itu telah tiada dan seterusnya menghentikan operasi mencari,'' katanya pada sidang akhbar selepas Majlis Pecah Tanah Sempena Pembinaan Balai Polis Baru Bandar Utama dekat sini hari ini.

Tambahnya, misi mencari Sharlinie, 5, masih diteruskan walaupun berdepan dengan kesibukan Pilihan Raya Umum ke-12.

''Kita masih terus mencari Sharlinie berpandukan maklumat yang ada tetapi menggunakan pendekatan berbeza,'' jelasnya.

Sharlinie, 5, hilang ketika dalam perjalanan pulang bersama kakaknya dari padang permainan di Taman Medan, Petaling Jaya kira-kira pukul 11.30 pagi 9 Januari lalu.

Pada majlis yang sama, Arjunaidi memberitahu, pembinaan balai polis baru berkonsepkan futuristik tersebut adalah bagi menggantikan pondok polis lama yang beroperasi dalam sebuah kontena sejak empat tahun lalu.

''Balai polis baru ini bakal dilengkapi bilik siasatan, bilik tahanan sementara, bilik senjata api, bilik taklimat dan juga dua unit kuarters apabila siap sepenuhnya pada April 2009.

''Selain itu, kemudahan logistik seperti kenderaan meronda, alatan komunikasi dan senjata juga turut diambil kira sejajar mewujudkan suasana bandar yang selamat seterusnya dapat memberi keyakinan kepada penduduk dan masyarakat di sini,'' katanya.

Turut hadir pada majlis itu ialah calon Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan, Datin Paduka Yong Dai Ying, calon Ahli Parlimen Subang, S. Murugesan dan Pengarah Pembangunan Bandar Utama Sdn. Bhd., Datuk Teo Chiang Kok.

No comments: