Thursday, March 6, 2008

Sharlinie sudah ditemui hanya khabar angin

PETALING JAYA 5 Mac - Polis menafikan khabar angin bahawa mayat Sharlinie Mohd. Nashar, 5, yang hilang hampir dua bulan sudah ditemui.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, pihak yang menyebarkan khabar angin itu mendakwa, berita penemuan itu sengaja tidak dihebahkan kerana dikhuatiri ia boleh menganggu kempen pilihan raya yang sedang hangat sekarang.

"Itu semua tidak benar kenapa kita nak 'simpan' kalau betul mayat Sharlinie sudah ditemui.

''Saya menasihatkan orang ramai tidak mempercayainya," kata Arjunaidi kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, di sini hari ini.

Hari ini genap 57 hari kanak-kanak itu hilang ketika dalam perjalanan bersama kakaknya ke rumah mereka di Taman Medan, di sini pukul 11.30 pagi pada Januari lalu.

Bagaimanapun Arjunaidi yakin, kanak-kanak itu masih hidup kerana polis tidak menemui sebarang bukti atau tanda-tanda yang mengaitkan kanak-kanak itu telah mati.

Beliau juga memberi amaran kepada pihak-pihak tertentu supaya tidak membuat sebarang spekulasi mengenai kes penculikan Sharlinie.

Namun katanya, pada masa ini polis belum terfikir untuk mendapatkan khidmat bantuan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat (AS) bagi mencari Sharlinie.

''Keperluan itu belum wujud buat masa ini dan saya yakin dapat menyelesaikan kes terbabit dalam masa terdekat,'' jelasnya.

No comments: