Tuesday, March 4, 2008

Bapa Sharlinie tidak putus asa, kecewa

KUALA LUMPUR 29 Feb. - Walaupun sudah 52 hari Sharlinie Mohd. Nashar, 5, hilang namun bagi bapanya, Mohd. Nashar Mat Hussain, tiada istilah putus asa atau kecewa dalam meneruskan usaha mencari anak kesayangannya itu.

Sebaliknya, dia dan keluarga sangat yakin anaknya itu masih hidup serta selamat.

Mohd. Nashar, bagaimanapun menerima hakikat bahawa Sharlinie masih gagal ditemui walaupun kehilangannya mendapat liputan meluas media dan kerjasama pelbagai pihak untuk mencarinya.

"Walaupun Sharlinie masih tidak dapat dikesan, tetapi firasat saya mengatakan anak saya itu akan ditemui dalam masa yang terdekat ini.

"Saya reda jika anak saya ditemui dalam apa jua keadaan tetapi naluri saya sebagai bapa dapat merasakan dia masih selamat dan sihat," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Kata Mohd. Nashar, bukan setakat dia seorang saja yang masih berharap begitu tetapi isteri dan adik-beradik Sharlinie juga menaruh harapan anaknya itu ditemui dalam keadaan selamat dan sihat secepat mungkin.

Kanak-kanak malang itu dilaporkan hilang ketika dalam perjalanan pulang bersama kakaknya, Sharliena, 8, dari padang permainan di Taman Medan, kira-kira pukul 11.30 pagi 9 Januari lalu.

Kehilangan anak bongsu daripada tiga beradik itu membimbangkan ibu bapanya, lebih-lebih lagi dia perlu memakan ubat kerana menghidap penyakit asma.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi berkata, pada setiap hari pihaknya menjalankan gerakan di beberapa lokasi terpilih di sekitar Petaling Jaya, dekat sini berdasarkan maklumat yang diterima daripada orang ramai.

"Bagaimanapun semuanya belum membuahkan sebarang hasil," jelasnya sambil menambah, polis juga tidak akan berputus asa dalam misi mencari kanak-kanak itu.

No comments: